سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار فن

أول تعليق لـ محمد رمضان بعد إصابته: إعلام بلدي يــتــجـــاهــلــنــي

علق الفنان محمد رمضان، على إصابته أثناء تصوير أحد الاعلانات قائلًا: “دي إصابتي البسيطة اللي إعلام بلدي تجـ ـاهلها تمامًا ومنهم عمرو أديب اللي فتح عليا النـ ـار بتـ ـهمة ليس لي دخل فيها وهي إصابة ابن زميلتي وصديقتي لبنى ونس الف حمد على سلامتك يا يوسف وشكرًا لكل حبايبي على دعائكم ودعمكم والحمد لله لم انقطع عن تصوير أعمالي”.

وكانت الفنانة لبنى ونس قد قالت، إنها اعتبرت إصابة نجلها الممثل الشاب يوسف عمر بحـ ـروق، في إعلان كان يقوم بتصويره قبل يومين مع الفنان محمد رمضان، نتيجة انفـ ـجار قنبـ ـلة غير مطابقة للمواصفات، رسالة من ربنا.

وكتبت لبنى عبر حسابها الشخصي على موقع “فيسبوك”: “أنا هتكلم هنا لمرة واحدة منـ ـعا للغـلـط وكتر القيل والقال، شكرا لكل الناس اللي اهتمت عشان يوسف مش عشان الموضوع فيه اسم محمد رمضان، لان احنا اصلا مشكـ ـلتنا مش مع محمد رمضان بأكد أنا معنديش أي مشكلة مع محمد رمضان، في الآخـ ـر هو ممثل زي يوسف بالظبط وغير مسؤول عن اللي حصل لابني، مش هو اللي حط القنـ ـبلة ولا مسئول عنها”.

وتابعت “احنا مشكلتنا مع المدعو عصام الور يث، اللي هـ ـدد يوسف بشكل غير مباشر، وطريقة لا تليق بمعاملة إنسان، اتعامل معاه باستـ ـهانة وهو مصـ ـاب اصا بة خطـ ـيرة بسببه كان هايمـ ـوت لولا ربنا سترها، كان ممكن الموضوع ميوصلش لكده، لان الاستـ ـهتار بأرواح الناس مش حاجة هيـ ـنة أبدا”.

وأكدت لبنى أن حديثها عن الواقعة وتمسـ ـكها بأن يأخذ نجلها حقه، يتضمن في نفس الوقت أن يأخذ آخرون حقوقهم، قد يتعرضوا لنفس الموقف ولا تتاح لهم فرصة أن يصل صوتهم.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *